Monday, September 28, 2009

untung si cantik dan si kacak

kalau anda cantik dan kacak,anda mmg beruntung.mane x nye,pegi mane shj pasti ade yg memuji.apa yg anda lakukan,pasti diberi perhatian.untung si cantik dan si kacak,dalam percintaan boleh buat byk pilihan.satu pergi,rmai lagi yg menanti.untung si cantik dan si kacak,ramai yang mahu jadi seperti anda..berlumba2 mahu juga cantik dan kacak seperti anda.sedangkan anda,tak perlu buat apa2 pon.itupon orang dah rasa kamu cantik dan kacak.pakailah apa saja,kain pelikat mahupon kain batik,masih boleh kelihatan cantik.ikutlah fesyen ape pon,takkan hilang cantik dan kacak itu.untungnya kamu,dilahirkan sebegitu.dianugerahkan rupa paras yg sempurna.kamulah definisi kecil utk kecantikan dan keindahan.kamu sebahagian daripada sesuatu yang indah.

buatlah apa sahaja,orang tidak menilai kamu.bawa lah kereta macam haram,msti pmandu lain akan cakap: haih naseb baik lawa @ ensem.mudahnya kamu memujuk orang,kerana mereka 'cair' melihat rupa paras kamu.senangnya kamu memikat,hanya dengan senyuman,semua sudah gila kan kamu.

kamu cantik.kamu kacak.tu tak bermakna kamu boleh buat apa saja.perilaku tetap perlu dijaga.manusia mungkin menilai sesama sendiri berdasarkan rupa,tapi di mata Allah,kita semua adalah sama.kalaupon kamu definisi bidadari di dunia skalipon,tidak ada guna jika tidak patuh pada Allah,tidak berperikemanusiaan,tidak mmpunyai hati perut,berhasad dengki,bersifat buruk ataupon tidak mnghormati sesama manusia.bukan kerana kamu cantik,bukan kerana kamu kacak,bermakna semua sukakan kamu.kan tidak sedap didengar kalau orang berkata: harap saja muke yang cantik.harap saja mukanya kacak.tapi perangai macam setan.haih.sedeyh kan?

jadi si cantik dan si kacak.bersyukurlah.dan jagalah perilaku kamu.aku smemangnya mncemburui kalian,kerana aku tidak seperti kalian.tapi,janganlah terlalu bongkak dengan kecantikan kamu.tidak bermakna aku ini hodoh,maka aku tidak layak utk kamu atau utk sesiapa.usah menilai siapa layak utk siapa,itu bukan kerja kamu.usahlah kamu mnggunakan kelebihan kamu utk mnjatuhkan org.jika anda sebegitu orgnya,kecantikan dan kekacakkan kamu itu,pudar.hilanglah serinya.percayalah.

-----------------------------------------------------

oh si kacak saya.mana kamu? bila nak bertemu?

p/s: 1 more day for my flight to egypt.

3 comments:

ringo said...

ko ingat senang ke jadi orang kacak nh.susah tau.

eh,ayat aku macam nak kate aku nh kacak pulak.huahuahuahua.

xdela.ko tau x,kadang2 aku rase bersyukur je jadi tak kacak.kalau kacak,kemungkinan perempuan nak suke secara tak ikhlas tu tinggi.haha.

kalau tak kacak seperti ini, kemungkinan perempuan tu ikhlas lebih tinggi.

hanya pandangan bodoh dari aku.kih3.

kesimpulannya,bersyukur je la dengan apa yang ada.Allah tu maha adil.every person are beautiful in their own way.

ps: weh2,aku dtg kot klia sok.tunggu aku tau.jangan bagi kapal terbang tu berlepas selagi aku tak sampai.

fuzzyskuzzy said...

hahahhaa..rangga poyoooo! ko kacak dow.macam rangga pulak kn kn kn ;p

hee..oke.i'll wait 4 u.wahh!..ade bnda nk kasik kau.MAKE SURE DTG!!

Anonymous said...

nina daiy doakan nina akan bertemu jodoh yg sempurna buat nina.. klau kat mlys x jumpa insyallah kat egypt nnti nina jumpa mana tau kan hehe...