Friday, September 24, 2010

saya nak anak tapi saya taknak kawen lagi

hamik kau,kontroversi abes lah kan tajuk post..rileks2..jangan buat spekulasi bukan2 mengenai tajuk di atas ye..ini cuma luahan hati penuh perasaan dan tulus ikhlas berdasarkan keadaan semasa.ouh kalau bab merepek aku mmg hebat T_T

aku kadang2 geram tgk baby2 ni..mungkin aku teringin,sebab aku tak pernah ada adik n tak pernah jaga budak kecik lama2..abang2 aku pon tak kawen lagi,mmg harapan lah kn nak ada anak buah..pengalaman pertama aku jaga baby masa aku sekolah lagi dulu tak silap,aku jaga sepupu aku kat kampung..yang bestnya sepupu aku ni dia mcm suka je kat aku..smpaikan kalau dia nk tidur tak tengok muka aku dia tanak tidur.haha comel gila!! padahal aku jaga dia dalam seminggu macam tu jer pon.hee..lepas tu,lamaaa aku tak balik kampung.aku balik lepas tu,tgk2 dia dah 8 tahun!!!! besar dah dia.mesti la dia tak igt aku kan.and tahun ni,dah darjah 6 dah dia.huhu..see how time flies >.<

apesal tiba2 aku nak anak ni? sbb aku geram tgk baby masa aku pergi imigresen haritu..chinese..ya allah comelnya dia.tak takut langsung dengan orang.siapa dia terpandang semua dia ajak main..da la putih,ada lesung pipit pulak.gigi ade lah dalam 6 ketul baru.hee comel! lepas tu terbayang pulak kes2 buang anak dalam paper semnjak dua menjak ni..memang aku rasa sebak,walaupon bukan anak aku..ikutkan hati nak je cakap " kalau korang tanak bela anak tu,bagilah dekat aku.aku sanggup jaga.. " tapi hakikatnya,aku belum mampu lagi nak jaga anak orang,inikan lagi anak sendiri.ini bukan alasan,tapi sememangnya aku ada tanggungjawab yg lebih besar yang belum lagi aku sempurnakan.tanggungjawab sebagai anak,dan sebagai PELAJAR.walaupun umur dah 22 tahun,tak bermakna aku kena kahwin dah kn,muda lagi kot.hah dah masuk topik yg aku tak brapa gemar nak bahas.NEXTT!! ;p

cita pasal kes buang anak ni,aku ade kenalan yang pernah gugurkan anak dia.and i can tell you she is really REALLY regretting her doings.korang nak ke rasa bersalah seumur hidup? apa ingat kalau anak tu dah buang boleh senang2 je nak bina hidup baru? igt memori otak kita mcm laptop bole delete je trus dari sistem smpai bila2? memang tak.it will hunt u forever.yes im scaring u people away sebab nak korang sedar yang lebih baik mencegah dari merawat dalam kes ni.tolong lah..don't make babies during new year's celebration...aku rasa sedih lately tgk banyak sgt jenayah kan negara aku sendiri.sobs.im sorry 4 being a bit insensitive when talking about this issue,tapi tu lah.kalau asik nak menjaga ati semua orang sampai bila tak dapat nak convey the issues kan.eh terasa macam sedang membantu rangga dalam esaimen dia tempoh ari muahahaha.

btw congrats to a friend yang sedang pregnant sekarang ni!!! ^____^ haa kalau betul korang nak ada anak,please please pleaseee make sure yang ia secara halal okey... :) ya Allah,aku pon memohon supaya dijauhkan dari perkara2 sedemikian..dah besar kan,its not a time for me to make stupid mistakes.its time to grow up. :D

No comments: