Saturday, October 17, 2009

realiti dan mimpi

realiti dan mimpi...bagi aku,kedua-dua ini sudah mcm tiade bezanya lagi.kadang2,ape yang aku mimpikan itu,adalah sbnrnya realiti....kadang2 ape yg aku fikir itu mimpi,rupa2 nya mmg satu realiti.mungkin pintu halangan antara realiti dan mimpi itu sudah mulai lobos.mungkin mimpi dan realiti aku kini,sudah mula bercampur baur.aku sndri sudah tidak pasti yg mane satu mimpi,yg mana satu realiti.aku tak pasti,skarang ini realiti,atau aku masih bermimpi..


aku fikir aku mimpi..
aku seorang plajar prubatan..aku belajar jauh di perantauan.aku dikelilingi kawan2.keluarga? jauh di mata,namun tetap di hati..kawan2 lama? aku rindu mereka.slalu aku tangisi.


aku fikir itu realiti..
hidup aku indah..aku memiliki semuanya,atau,hampir semuanya.cukup utk buat aku rasa,oh indahnya..aku plajar prubatan,aku masih baru,namun,aku suka dan aku rasa gembira.


aku fikir aku mimpi..
aku hidup sedih,walaupun kawan2 sntiase di sisi..aku masih dibayangi kejadian silam..aku masih terfikirkan tentang semalam..aku masih teringatr saat ditinggalkan.. betapa peritnya saat perpisahan..aku rasa seperti tak boleh hidup tanpa dia di sisi.tapi,aku masih hidup ni kan? ya,hidup.tapi kadang2,aku rase,aku sunyi..


apa yg membezakan realiti dn mimpi? bagi aku,kedua nya seolah2 bergerak seiring.sesuatu yg aku mmpi,rupe2 nya mnjadi realiti..sesuatu yg realiti,rupa2nya hanyalah mimpi.ya,aku juga keliru dgn aku.

p/s: maaf.kdg2 saye beremosi.alhamdulillah,stakat ni sume masih ok.doakan segala yg terbaik utk saye.terima kasih. :)

4 comments:

ringo said...

katakan lah aku mimpi menang kete,pastu bangun2 je ade kete kat depan ruma.pergh bez sial.hehe.

faz,aku selalu ingat ko kt sini.ko jgn rsau.ko kt sane blaja je leklok.tu yg penting k.jaga diri baik2. miz u =)

fuzzyskuzzy said...

haha.tu la.aku pnah mmpi aku dapat adiah dari bestfren aku dari msia dow.dia pos kt egypt..bkn sbrgn adiah tu..PSP kot.indah btol kn? ;p ;p

ngeeeeeeeeeee...thxx rangga...tapi ade kwn ko tuh da delete aku dari ms kot.hahahahaha

ringo said...

itu mesti budak kecik punye keje

fuzzyskuzzy said...

haha.tah la..sedih kot.uhuk.