Monday, November 14, 2011

suatu petang. suatu kisah.

tadi, i nampak you.
dari jauh i dah tau tu you.
i kenal baju you. i kenal rambut you. i tau tu semua kawan2 you.
ekhem. i dah nervous. i dah betul2kan rambut i.
lap2 peluh dekat hidung.
tarik2 baju kasi kemas.
make sure badan tak bau. ah. bau perfume paris hilton pulak :)
nampak reflection dekat fire extinguisher tu. ah, okay. comel dah. hik hik.

you jalan ke arah i. 
mata you tengok i. i senyum. i lambai you.
you angguk.
you terus berjalan ke i.
i berdiri kaku. nervous.
you tegur i. eh nak balik dah? samalah. okay. 
sekarang you dengan i berjalan pulang. berdua. bersama.
sumpah rasa macam atas pelangi. bahagiaaaa :D

you. i dah lama nak cakap.
kadang-kadang i rasa macam i taknak cakap.
i rasa you tahu.
i suka you. 
tiba2 berani mulut i cakap.
i sendiri terkedu. malu nak tengok muka you.
tapi i gagahkan diri,dah pandai mulakan kenalah berani utk tahu kan?
i angkat kepala, tatap muka you.

air muka you berubah.
you senyum hambar.
ouch. tachycardia. kencang jantung mengepam darah.
tangan dah mula menggigil.
peluh dah mula menitis. 
i tunggu reaksi you.
you senyum lagi. kosong.

tiba-tiba you berhenti.
you suruh i pandang muka you.
saya pon suka awak, tapi, saya tak sangka awak pon suka saya.
awak cantik. awak ada karakter.
saya tahu ramai orang suka awak.
facebook awak, twitter awak, blog awak, semuanya saya baca.
dan saya tau awak ramai peminat.
jadi saya ingat, siapalah saya utk mencuba.

mungkin salah saya, sebab tak berani approach awak.
ye saya penakut. pengecut. saya tak sanggup kalau tidak yg awak jawab.
betul, saya suka awak.
tapi, tu dulu.
sekarang, hati saya sudah berpunya.

terngiang-ngiang 4 perkataan terakhir you.
hati saya sudah berpunya.
i diam. i tunduk malu.
i rasa bodoh. rasa nak lempang muka sendiri.
you macam tahu apa i pikir.
you pegang bahu i.
you angkat dagu i, suruh i pandang you.
awak, saya appreciate keberanian awak.
saya harap kita masih boleh berkawan kan?
coz it'll be a total lost kalau saya hilang manusia berharga macam awak.

hish. 
you memang.
selalu buat hati i gundah gelana.
dari dulu sampai sekarang.

you teruskan perjalanan.
i ikut ajer.
betul, hati i hancur dengan ayat you.
tapi i lega dapat luahkan apa yang terbuku. 
terima kasih you. sebab berterus terang.

i tetap pandang you sama macam selalu :')


No comments: