Sunday, January 6, 2013

tangan "Toi"

aku ni cemerkap orangnya. atau dalam bahasa 'melayu' orang panggil clumsy lah. citenye masa kecik dulu, iaitu selepas fasa pinggan dan cawan plastik, aku ni memang pesen selalu pecahkan pinggan. kalau pinggan set ada 6 tu jadi tak cukup memang kerja aku lah selalunya. tapi lepas aku pecahkan, aku nangis. so takdelah kena marah. miaahahahaha. :p:p

tapi bukan pinggan jela, aku rasa semua benda aku selalu buat jatuh. mak aku pulak, jenis selalu sambut barang yg jatuh tu. penah tu, telur yg bujur tak pecahkan lagi tu bergolek nak jatuh, mak aku laju je pergi sambut. hasilnya telur tu pon pecah atas tangan dia. haha.

so satu hari tu, mungkin aku dah besar sikit darjah 2 ke 3 ke.. aku taktau kenapa tapi aku ingat benda ni. masa tu kat meja makan, tiba-tiba tah macam mana senduk kot nak terjatuh, lepas tu macam biasa la mama jadi hero tukang sambut. lepas tu mama cakap " memang tangan toii betul ".. aku yang dalam usia penuh rasa ingin tahu pon tanya lah, tangan toii tu mende? ok part jawapan ni aku kurang ingat hahahahahaha okdahbye. ok mesti rasa nak campak aku dalam lombong sekarang. :p hurm jawapan exact dia memang tak ingat lah kan, tapi seingatnye lah, toi tu nama cina. Toi ni pencuri yang sangat cekap, tangan dia sangat-sangat pantas. kiranya tangan Toi tu macam peribahasa untuk menunjukkan seorang yang cekap dan pantas menggunakan tangannya.

sekarang ni, aku pulak nak inherit tangan toi tu. haritu, sikit lagi nak sambut pisau yg terjatuh. nasib ada reflex utk tarik balik tangan. kalau tak...............

btw aku selalu nak terguna perkataan tangan Toi ni dekat luar, tapi sebab aku tau takde siapa akan paham, aku akan cakap dalam hati je. sambil senyum. :)










p/s: dari cemerkap jadi tangan Toi. power jugak en en. kahkah. 
p/p/s: masih cemerkap, sebenarnya.

2 comments:

Hafeez Darraji said...

kalau kak faz guna istilah tangan toi lepas nih di khalayak umum, saya pun akan tersenyum tanda memahami maksudnya. :D

fuzzyskuzzy said...

hahaha! yeay! siapa yg paham tu, konfem baca entry ni. hikhik. :)