Friday, November 9, 2012

sinonim indah itu dia

pernah tak anda sedang membaca novel/cerpen/artikel/blog/etc yang sedang memberi deskripsi mengenai seorang yg sangat kacak/sangat cantik seperti ini..........

" aku terlihat kelibatnya lagi.. hari ini dia berseluar jeans, berkemeja kotak2 dilipat paras siku, kasut toms merah kegemarannya, dan kegemaran aku juga. ihiks. rambut nya dibiarkan ditiup angin pagi. berkaca mata hitam. senyuman indah yang tak pernah lekang di bibirnya. kan aku dah kata, hari-hari mamat ni buat aku jatuh cinta! "

" hati siapa tidak tertawan dengan senyuman dan tutur kata lembut dari gadis ayu berlesung pipit di hadapan aku ini. bibir merah jambu. kulit putih mulus. dengan baju kurung polosnya. ah! tunggu aku cukup duit, memang aku masuk meminang kau! "

....... dan di dalam kepala anda terbayang imej seseorang yang amat anda kenali, walaupon deskripsi tersebut tidak semestinya sama dengan orang yang anda kenali tersebut, tapi dialah yg muncul di benak fikiran ketika itu....?

tahniah. anda sedang angau.

4 comments:

Hamizan Nasir said...

aku baca ni terbayang entah siapa siapa. tapi cun gila gaban la

fuzzyskuzzy said...

kau tak angau la ni. bagus lah. :p

Hamizan Nasir said...

ok sebenarnya aku terbayang orang lain lain mengikut setiap description yang kau taip tu. adakah aku sebenarnya multiple angau? kahkahkah

fuzzyskuzzy said...

haha playerrrrrrrrrrrrrrrr :p