Tuesday, September 27, 2011

its not easy.

susah bila di antara kawan-kawan kau sendiri sedang ade perbalahan...dan lagi susah bila perbalahan tersebut lebih kepada perbalahan emosi.


aku bagi contoh..kau ada sorang kawan nama A..dan sorang lagi nama B. *eh typicalnya guna A dan B sebagai bukan nama sebenar kan* oklah tuka..kau ada kawan ni,sorang nama Jemah sorang lagi Maria..sebenarnya nak dijadikan cerita Jemah dgn Maria ni dulu study sama-sama..kau dengan Jemah pulak best friend. so 1 day Jemah kenalkan kau dengan Maria..kerlaasss kau Maria.ok tu random.ehem..so bila kau dah kenal Maria,elok plak korang ni sekepala..jadi korang bertiga pon rapatlah. :)

tapi orang kata,it takes two to tango.eh salah..two is company,three's a crowd..hee..eh takde kene mengene pon senanye hahaha.ok serious balik..kita nak salahkan siapa kalau ditakdirkan kau dengan Maria jadi lagi rapat dari Maria dengan Jemah..kebetulan kepala kau dengan Maria lagi aumm kan..tapi takdelah kau sisihkan Jemah ke apa..

sekarang ni,kalau kite letak diri kita dalam posisi Jemah......patut tak rasa jealous? tak patut, tapi yes, perasaan tu kadang2 timbul kan.. so takleh nak salahkan Jemah jugak lah kat sini. bear that in mind :)

so sekarang Jemah dah macam tacing2 dgn kau dengan Maria..tapi mungkin sebab Jemah sayang kau lebih, dia macam lebih tacing kepada Maria tehehee.. Maria pulak,al kisah,bukan tanak baik dgn Jemah, cuma dia jadi awkward dengan Jemah bila si Jemah ni baik as in sangat baik boleh kata rapatlah dengan ex boyfren si Maria. gitu kaw. drama abes dah ni ha..

okey sekarang letak diri kau dalam posisi Maria........patut ke tak dia terasa dengan Jemah,sebab Jemah baik dengan ex bf dia? tak patut,tapi sekarang ni situasi Maria dgn ex dia ni macam unforgivable punya kes buat si lelaki itu...kire the guy is on the wrong lah,so dah tentu lah kite tak patut sokong mamat tu right? so Maria tak salah jugak lah nak terasa. bear that in mind :)

so one day Jemah decide utk tanya Maria ni,apesal dia dah lain mcm dengan Jemah kan...so Maria pon dengan berat hati,ckplah yg dia tak suka si Jemah ni rapat dgn ex dia,dia terasa and all that..ok sebenarnya taklah cakap pon,diorg msg2 jelah kan ceritanya..pastu tah taktau kenapa,tiba2 Jemah mcm " takpelah Maria, aku tau la kau kerlaassss... " ok tak.. Jemah cakap, " takpelah M, i tahu i siapa..i tak layak nk berkawan dgn orang pandai mcm u "...sentap kan.tiba2 isu pandai tak pandai pulak..yang si Maria ni pon dah terkedu lah,eh kenapa tacing smpai begini skali...

sekarang ni kau yg dekat tengah2 ni rasa apa? ikutkan hati nak je pergi ckp kat Jemah "oi J kau kemain nak sentapz..lek ahhh!" haha ok kasar kan..haih ikut hati nak je gitau Jemah..tapi sebab aku kenal Jemah mcm mana,aku tau kalau aku pergi cakap nanti dengan aku2 sekali dia tacing..jadi aku pon pergi cakap kat Maria, "M u know what, J tu mmg pelik sikit..i tau u terasa dgn dia tapi, i harap u tak lah marah ke apa dgn dia. later on i rasa dia akan okay dgn u..u sbar je k?" and luckily M ni paham and accept it :)



tapi aku taktau betul ke tak ape aku buat ni.kalau Jemah tau nnti mesti dia macam "yerlah kau sekarang nak dgn M je kan....aku ni siapaaaaa" ah sudah..aku pulak nanti yg kena..tapi nak buat macam mana,kalau aku cakap pon si Jemah mesti tanak dgr punyaaaaa..tapi deep down inside aku rasa tak sedap lah bila benda jadi macam ni.

bukan senang nak bagi orang paham kita. mentaliti orang lain-lain. interpretation pon jadi lain, ye dok? *sigh*














dah lama tak post panjang2 gini hahahaha

No comments: