Saturday, December 3, 2011

uncertain hope

saya harap hubungan kita macam artis dengan peminatnya,
bila awak jatuh, saya ada utk buat awak rasa lega
bila awak gembira, saya turut sama gembira. :)
walau ada yg mencaci menghina dan tidak suka,
awak teruskan juga perjuangan itu utk peminat awak seperti saya.

saya harap hubungan kita macam artis dengan peminatnya,
dari kecil sehingga besar,
dari muda hingga tua,
dari bujang hingga beranak dua,
tidak kira status awak,
saya tetap akan bersama awak.
bukan untuk menjadi perampas, pembeban, dan bukan utk meminta lebih dari apa yang ada,
hanya mahukan hubungan seperti artis dengan peminatnya.

saya harap hubungan kita macam artis dengan peminatnya,
kalau saya rindu, saya masih boleh tatap wajah awak,
kalau rasa duka, saya masih boleh dengar suara awak,
walau tiada khabar berita, saya akan tetap bersama awak,
sebab awak artis saya,
dan saya peminat awak.
dan peminat akan tetap bersama awak.

kalau awak salah, saya harap awak berubah,
kalau awak betul, saya berharap utk yg terbaik utk awak.

awak tau saya ada,
tapi awak tak kenal pon siapa saya,
tapi tak penting sangat pon,
yang penting saya tahu semua pasal awak.


saya harap hubungan kita macam artis dengan peminatnya,
takkan padam,
takkan ada penghalang.
sebab saya sayang awak.
tapi, awak bukan untuk saya.
dan rasa sayang itu tak mungkin padam untuk awak.

awak artis saya.
dan peminat awak hanya saya.




No comments: